• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 7 - Joshua Tree National Park

Bijgewerkt op: 7 aug. 2018

We raken steeds meer op elkaar ingespeeld. Vanmorgen de koffers/tassen weer in de auto en de koelbox gevuld met ijs uit de ijsmachines van het hotel. Deze ijsmachines staan echt overal. Ideaal wat ons betreft. Tegen half 8 rijden we weg want vandaag helaas een lange reis.

Onderweg pakken we nog ergens een Walmart voor ontbijt/lunch/water en rond 10:30 komen we aan bij Joshua Tree National Park. Het hele park bestaat uit Joshua Trees, Cholla cactussen en fantastische rotsformaties. Het is hier zo’n 36 graden in het park, de 1e korte wandeling naar de “Hidden Valley” valt de meiden zwaar. We stappen ook nog uit bij “Skull Rock” (rots lijkt op een doodshoofd) en “Arch Rock” (een natuurlijke stenen boog). Mark beklimt alles wat hij kan beklimmen, Carice en ik klimmen af en toe mee. Feline heeft teveel last van de hitte en vervult daarom de dankbare taak van fotograaf. Het is een prachtig park waarvan we erg onder de indruk waren. De verzengende hitte maakt het echter moeilijk om een fatsoenlijke wandeling te maken. Liters water drinken we!

We rijden het park om 14:00 uur weer uit, we hebben namelijk nog een pittige reis naar Phoenix voor de boeg. Op de snelweg richting Phoenix loopt de temperatuur helemaal op, we halen de 119 Fahrenheit, ofwel 47 graden. We zien dan ook veel restanten van autobanden op de weg liggen. Het is hier heel droog en kaal, toch staan hier huizen en wonen hier mensen. Hier wil je toch echt niet wonen lijkt ons, qua temperatuur en qua omgeving. Erg leuk zijn de cactussen langs de weg! Feline slaapt behoorlijk lang in de auto, lekker voor haar.

Aangekomen in Scottsdale treffen we een mooi hotel aan. Vooral het zwembad bij ons hotel is erg luxe! Na het zwemmen (het is nog steeds 42 graden om 20:00 uur) gaan we wat eten. Op loopafstand van ons hotel zitten meerdere restaurantjes, we gaan eten bij Hula’s. Deze had Mark natuurlijk vooraf al als optie genoteerd. Een Hawaiaans restaurant met heerlijk eten en de gebruikelijke jumbo porties.

Morgen met de auto een onverharde trail rijden: Apache Junction!