• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 6 – Volledige dag Los Angeles!

Vanochtend om 09:00 uur (dit keer geen ontbijt inbegrepen, dus halen we gewoon straks ergens wat lekkers) richting de Mulholland Drive voor een mooi uitzicht op de stad en het bekende Hollywood Sign. We rijden daarna de wijk Hollywood Hills in voor het bekijken van een paar mooie grote huizen.

Daarna naar Beverly Hills gereden en auto geparkeerd om even over Rodeo Drive te lopen (hele dure luxe winkelstraat). We drinken en eten wat bij Starbucks. Feline kiest een kaneelbroodje, ze is razend enthousiast over deze keuze, en Carice gaat voor een ham/kaas croissant.

Ik kijk echt mijn ogen uit hier in LA en wil veel vast leggen met onze camera. Zo gaaf om dit allemaal in het echt te zien! Addendum: Mark kijkt vooral naar de onbetaalbare auto’s die hier rijden.

We twijfelen vervolgens omdat we de dag niet te vol willen plannen, maar gaan toch naar de Walk of Fame, moeten hiervoor binnen LA ruim een half uur rijden (onder het mom van “we zijn er nu toch”). De stad is zo bizar groot, want nog zien we maar een klein deeltje van de stad. De walk of fame stars van Justin Bieber of Taylor Swift zoeken de meiden, maar deze komen we niet tegen. Wel Mickey en Minnie Mouse en Donald Duck, daar nemen de meiden genoegen mee omdat ze last hebben van de warmte. Er zijn bovendien nog lege sterren, dus dat biedt perspectief voor de toekomst zegt Feline:-).

Dan rijdt Mark, die de meeste kilometers maakt en al zeer bedreven is geraakt met het verkeer en de auto, naar Santa Monica Beach. Daar komen we een geweldig eettentje tegen, Bibibop. Je kan hier je eigen bowl samenstellen met noodles/rijst/aardappels, vlees/tofu en diverse soorten groenten, sla en dressings/sauzen. Ook voor Feline ideaal dus!

We gaan vervolgens een Nike store in en slagen voor Feline voor schoenen, dezelfde als we gister voor Carice hebben gekocht.

Het loopt tegen 16:00 uur en we gaan fietsen huren om over het fietspad langs het strand te fietsen. We krijgen 4 verschillende gekleurde beachcruisers, ziet er best geinig uit. Carice moet even wennen aan haar extreem brede stuur en we moeten ons even worstelen door de drukte van het verkeer, maar we vinden het allemaal superleuk als we eenmaal langs het strand fietsen. We fietsen langs Muscle Beach (de naam zegt genoeg!) en daarna verder naar Venice Beach waar een relaxed sfeertje heerste, veel reggae, graffiti, skaters. De temperatuur is heerlijk langs het strand, met verfrissend windje erbij. We halen één ijsje bij Ben & Jerry’s (deze is namelijk groot genoeg voor ons 4-en), fietsen tot Venice Channels en gaan dan weer terug. We leveren vervolgens onze fietsen in, zien dan dat het verkeer behoorlijk vast staat. En Carice wil (lees: moet) om 20:15 uur in het zwembad liggen, want dan begint er een film.

We halen daarom weer eten bij Bibibop, meiden kunnen dit al in de auto opeten en wij op de kamer. Mark weet ons ondanks de drukte heel snel door het verkeer te loodsen, die gave heeft hij altijd zodra we op een nieuwe plek zijn. We vermijden de snelweg en rijden binnendoor met als bijkomend voordeel dat we nog wat meer van de stad zien.

De perfecte dag was het zegt Feline. Het was allemaal leuk: lekker kaneelbroodje, fietsen was leuk, lekker lunch en diner en nieuwe sneakers en als toetje nog even zwemmen.

Bij terugkomst in het hotel maken meiden zich meteen klaar om naar het zwembad te gaan, Mark en ik volgen na het eten. Het is een super sfeervol zwembad, met in de avond verlichting en gezellige bar. Het is soms jammer dat we zo weinig zien en gebruik maken van de hotels waar we overnachten.

Nu snel slapen, morgenochtend om 06:00 uur gaat de wekker namelijk voor de langste autorit deze vakantie. We gaan het binnenland in, weg van de kust.