• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 5 – Op weg naar L.A. via Outlet Center en Santa Barbara

Bijgewerkt op: 5 aug. 2018

Gisteravond hebben we gegeten in Cambria Pines Lodge restaurant en zagen we voor het eerst het fenomeen ‘Amerikaans Porties’. Carice bestelde een kindermenuutje met Chicken fingers. De vingers waren echter van een ander formaat. Bizar, het zijn meer handen dan vingers!

En dan wil je een dag vroeg op pad en dan zijn de meiden opeens niet (meer) vroeg wakker. Ze gaan in de avond nog wel wat eerder slapen dan normaal, maar verder zijn ze behoorlijk gewend. Ik was erg benieuwd hoeveel last ze zouden krijgen van een jetlag, ze blijken er behoorlijk minder last van te hebben dan wij. Vanochtend hadden we een zeer uitgebreid ontbijt, muffins waren zowaar in de minderheid. Scrambled eggs, worstjes, gebakken aardappels, pancakes, meloen en nog veel meer. We genieten ervan en vertrekken later dan planning.

We hebben een bezoekje gepland bij een outlet center in Pismo Beach. Deze is pas om 10:00 uur open, dus het komt wel goed uit. Mark en Carice kopen sneakers, ik koop een sweater. Feline helaas niks kunnen vinden ☹

Het is na twaalven als we weer de auto in stappen. We moeten nu echt door om weer op tijd in Los Angeles aan te komen en eigenlijk willen we ook nog naar Santa Barbara en Malibu. Santa Barbara doen we even snel aan. Het is hier alleen druk, er is net een feest afgelopen afgerond (waar wij overigens niet voor uitgenodigd waren). Het is vervolgens behoorlijk druk op de weg waardoor we Malibu skippen.

Ons hotel ligt aan de rand van Hollywood, vlakbij alle beroemde filmstudio’s. Het is een zeer mooi hotel voor de komende 2 nachten. Carice wil meteen zwemmen, Mark en Feline gaan ook mee. We blazen de zwemband op die we mee genomen hebben. Daarna halen we bij de Pizza Hut twee Large pizza’s. We rekenen 18 dollar af, veel minder dan op de menukaart staat. Mark checkt het nog, maar de jongen bevestigd nogmaals het bedrag van 18 dollar.

Bij terugkomst om 21:00 uur wil Carice weer zwemmen. Mark gaat mee en Feline besluit 5 minuten later toch ook maar weer te gaan zwemmen. Alles is hier in het teken van Hollywood en dus wordt er bij het zwembad ook een film afgespeeld, ‘Jurassic Park’. Dive-in Movie!

Morgen op tijd op stap voor een dag in LA!