• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 3 - Whale Watching & 17 Mile Drive

Bijgewerkt op: 3 aug. 2018

Ook in dit sfeervolle hotel, de inrichting neigt naar een kruising tussen een bloemencorso en een Duits schlagerfestival, waar we 2 nachten verblijven hebben we toch wéér een ontbijt. Hier hadden we dus niet op gerekend, vooraf bewust nog gevraagd bij Jan Doets. Het is alleen weer voornamelijk muffins en andere zoete broodjes. Maar er lijken ook redelijk verantwoorde muffins bij te zitten, met havermout o.i.d., dus ik ben intens gelukkig. En daarnaast kan je ook een banaan pakken, een kop thee of (slappe) koffie.

Het is behoorlijk mistig en fris. De 17 Mile drive en de walvissentocht willen we daarom wat later doen. Eerst maar even naar een winkelcentrum dan, waar ze onder andere een Apple Store hebben en een gave biologische supermarkt. Hier kan je ook veel verantwoorde producten halen die je er ook meteen kan opeten.

Daarna gaan we meteen de 17 Mile Drive doen. De 17-Mile Drive is een toeristische, lusvormige weg door de plaatsen Pebble Beach en Pacific Grove op het Monterey-schiereiland. De weg loopt langs de Stille Oceaan, langs bekende golfbanen, landhuizen en toeristische attracties, waaronder de Lone Cypress, Bird Rock en het Del Monte Forest. We stoppen bij diverse uitkijkpunten. Meiden vinden het strandje waarbij je rotsen op elkaar kan stapelen, en enorm kan klauteren op de enorme rotsen, de leukste punten. We gaan daarna meteen door naar Monterey voor de “Whale Watching”. Omdat Feline vrij snel last heeft van wagenziekte, is dit voor haar geen optie. Carice besluit wel mee te gaan. Dus Feline en ik moeten ons even 3 uur lang samen vermaken. We zijn hierover een beetje aan het overleggen, waardoor de verkoopster denkt dat we het wat duur vinden en die begint ons meteen al kortingsbonnen te geven. Da’s mooi.

Feline en ik gaan lopend langs de kust naar Cannery Row. We hebben alle tijd, kijken ook rustig naar de zeeleeuwen langs de kust. Cannery Row zit vol met (slechte) toeristische winkeltjes en restaurantjes. We zoeken een leuk restaurantje voor vanavond. Daarna naar de Starbucks voor de gratis Wifi om het aan Mark door te geven. Vervolgens gaan we lekker op een pleintje zitten, ik met een leesboek en Feline met haar eigen reisschriftje.

Van Chantal & Jeff de tip gekregen om de KLM dekens die je krijgt in het vliegtuig mee te nemen en te gebruiken als picknickkleed. Het leek ons een goed idee, dus we hadden er 2 meegenomen. Detail is alleen dat we ze niet gezellig als picknickkleed hebben kunnen gebruiken tot nu toe, maar voornamelijk tegen de kou😊. Op de boot bijvoorbeeld hebben Mark en Carice ze ook hard nodig gehad. Om 18:15 uur komen Mark en Carice aangelopen. Carice is moe en beide zijn ze uitgehongerd, dus we gaan snel richting het restaurant. Mark en Carice hebben overigens heel veel Humpback whales gespot op zee. Allemaal heel indrukwekkend. Zie onderstaand 1 van de weinig gelukte foto’s.

Bij terugkomst in het hotel gaan meiden lekker slapen, Mark en ik lopen nog even naar het centrum van Carmel waar we nog niet geweest waren. Het is op loopafstand en een heel gezellig sfeervol straatje met erg leuke winkeltjes! Ennehh…nee hoor, niets gekocht!