• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 2 - Voorproefje Highway 1, Santa Cruz & Carmel

Vandaag waren we lekker vroeg wakker. De jetlag zorgde ervoor dat we allemaal tussen 7 en 8 wel aan het pitten waren. Met als gevolg dat we natuurlijk midden in de nacht wakker werden. Maar met een beetje snoozen kom je al gauw tot een uur of 6 in de ochtend. Even lekker langzaamaan gedaan en de auto en koffers een beetje ingericht. Daarna nog een leuk dansje in de hotelkamer gedaan maar dit werd beantwoord met de befaamde woorden: "Pap, doe even normaal, ik schaam me dóód. Ik ken jou niet, hoor."

Om half 8 naar ons ontbijt gelopen. Eigenlijk hadden we geen ontbijt, dus dit was al een bonus voor ons. Het assortiment bestond uit diverse muffins (lees: suikeratoombom), jus d’orange en slappe koffie. En wat doe je als gezonde hollander…juist… je neemt nog een paar van die muffins mee voor onderweg 😊.

Daarna op pad met onze Minivan (laat dat ‘Mini’ maar weg). Vanuit Millbrae reden we in westelijke richting naar de grote oceaan. Vanaf hier nemen we de Highway 1 naar het zuiden. Het is nog niet de befaamde Highway 1, maar wel alvast een voorproefje hiervan. De uitzichten zijn in ieder geval al prachtig en onderweg zijn we af en toe gestopt voor wat foto’s maken en om de beentjes te strekken (hoewel je de benen in onze minivan ook makkelijk kan strekken hoor).

Eerste officiële stop: Santa Cruz. De stad van surfers, skaters, pensionado’s. En geboorteplaats van het merk O’Neill. Op het strand staat de Santa Cruz Beach Boardwalk, een soort kruising tussen winkelpromenade en pretpark. Heel bijzonder om te zien aan het strand. Carice en Feline zijn in een houten achtbaan geweest. De achtbaan, The Giant Dipper, stamt uit 1924 en is 1 van de oudste houten rollercoasters ter wereld.

Daarna maken we een wandeling over de Santa Cruz Wharf. Vanaf deze houten pier heb je een prachtig uitzicht over de baai en op de boardwalk. Heel bijzonder zijn alle vistentjes en de vele vissers op de pier. Maar de hoofdrolspelers waren toch wel de zeeleeuwen die daar liggen te relaxen. Prachtige beesten! Carice en ik eten wat Fish & Chips en Feline neemt een mango smoothie. Allemaal lekker.

Daarna een stop gemaakt bij een Wal-mart Supercenter voor de eerste levensmiddelen en een vergelijkend warenonderzoek gedaan voor koelboxen. Uiteindelijk besloten voor de meest ergonomische, groene, CO2 besparende koelbox te gaan. We zijn er blij mee.

Daarna snel doorrijden naar het Hofsas Hotel in Carmel alwaar we chillen op de kamer en we dit verhaal schrijven.