top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 17 - Viva Las Vegas $$

We slapen lekker uit (voor Sophie betekent dat lezen vanaf 08:00 uur) en doen rustig aan. Daarna gaan we naar beneden en gaan Carice en Feline in de achtbaan die onderdeel is van het hotel.

Daarna doen we nog wat spelletjes in de arcade hal. Airhockey vinden we allemaal leuk bijvoorbeeld. We gaan wederom naar de M&M winkel waar de meiden nu zelf een zakje m&m’s mogen samenstellen. Vervolgens gaan we terug naar ons hotel en gaan we even zwemmen en lezen bij het zwembad.

Rond 17:00 uur laten we ons met een taxi naar Fremont Street brengen. De taxi chauffeur is een groot fan van het Nederlands elftal. Robben (so freaking good) en Roed Goellit (I like that guy sooo much) zijn z’n favorieten. Fremont is het oude Las Vegas en is downtown te vinden. Hier is Las Vegas ooit begonnen als gokstad. We lopen hier even heen en weer, er zijn diverse straatartiesten. Je kunt ook over Fremont Street “vliegen” door middel van de Slotzilla Zipline. Dat doen we niet, maar is wel leuk om te zien.

Het eerste hotel in Vegas staat hier ook, het Golden Nugget. We hebben inmiddels trek en kiezen ervoor om een keer heel culinair te doen! Eten bij Denny’s !! Mark gaat voor een authentieke double cheese bacon hamburger (ook wel heart attach burger genoemd), Feline voor waved french fries met een fruitsalade, Carice voor nuggets met salade (we moesten weer vragen om het kindermenu) en Sophie kiest voor een avocadosalade met kip en spekjes. Alles gaat op, in de salade van Sophie zitten maar 2 stukjes avocado maar dat mag de pret niet drukken.

Als we buiten komen is het inmiddels een beetje donker en zien we het begin van de lichtshow op de overkapping van Fremont Street.

Kanttekening: Je ziet in Vegas wel heel veel zwervers, bedelaars en veteranen die bedelen voor geld. Dit beeld is af en toe schrijnend. Sowieso zie je hier ander volk dan we tot nu toe gezien hebben.

We willen om 20:00 uur bij de show van hotel Mirage zijn en pakken een taxi die ons daarheen brengt. Het is een vulkaan die uitbarst, er komt veel vuur bij kijken. Gave show om meegemaakt te hebben. We lopen daarna even bij hotel “The Venetian” binnen, daar vind je binnen kanalen met gondels zoals in het echte Venetië.

We gaan vervolgens naar Bellagio om naar de fonteinen te kijken. Vanaf 20:00 uur in de avond is er elk kwartier een show van “dansende fonteinen” onder begeleiding van muziek. Heel bijzonder om te zien. Daarna lekker naar de hotelkamer gegaan. Daar plaatsen we nog even ons reisverhaal van gisteren op de website.


Even later ga ik (Mark) toch nog even naar beneden om te kijken of het geluk aan mijn zijde is. Met maar 20 dollar op zak (dit om te voorkomen dat ik er meer doorheen jaag zoals de 50 van gisteren) start ik bij de roulette tafel. Met wat inzetten op ‘zwart/rood’ en ‘even/oneven’ weet ik mijn kapitaal uit te breiden naar zo’n 80-90 dollar. Tijd voor het grote werk, ik plaats nu ook 10 dollar op nummer ‘10’. Bij de tweede of derde keer valt deze ook. Heerlijk! Na veel gejuich en schouderklopjes ( right on, dude!) aan de tafel, cash ik meteen de fiches. Daarna direct naar de Cashier waar de score 390 dollar is. Inclusief verlies van de vorige avond is de netto winst dus 320 dollar.


Daarna nog even een biertje besteld aan de bar. Hier word ik maar liefst twee keer aangesproken door wat subtropisch getint vrouwelijk schoon of ik zin had in een “party in my room”. Na aangeven dat mijn vrouw daar al lag te slapen, was het antwoord: “No worries, I have a car”. Na heel heel erg lang twijfelen toch maar het bod afgeslagen 😉 en lekker naast mijn eigen vrouwelijk schoon (3x) gaan slapen.


Morgen nieuwe rit naar Mammoth Lakes!


326 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page