• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 15 – Zion National Park

Bijgewerkt op: 14 aug. 2018

En vandaag worden we weer gewekt door de wekker om 06:30 uur omdat we vroeg op stap willen. Ten eerste omdat we anders niet meer onze auto in het park kwijt kunnen en ten tweede omdat het qua temperatuur dan nog enigszins aangenaam is.

We hebben geen ontbijt in dit hotel, moeten dus ook echt nog even langs een supermarkt voordat we gaan wandelen. Met 2 rugzakken vol met proviand, water, waterschoentjes, camera en zonnebrand parkeren we in het park en gaan we in de rij staan voor de shuttlebus die ons verder het park in gaat brengen. Feline en Carice hebben het zelfs een beetje fris nog. Staan we daar ingesmeerd en al met onze flesjes ijswater. We staan een klein half uur in de rij voordat we de shuttlebus in kunnen. We willen naar het eindpunt, “Temple of Sinawa”, dit blijkt 40 minuten te duren. Ondertussen is er genoeg om te bekijken.

Rond 09:00 uur beginnen we hier aan “The River Sidewalk”, we lopen lekker in de schaduw. Na 25 minuten komen we aan bij het punt “The Narrows” waarbij je alleen door het water kan lopen. We doen allemaal onze sokken uit, hebben er allemaal speciaal onze oude (hardloop)schoenen voor aan gedaan. Ook de meiden beginnen enthousiast aan deze wandeling, water doet het gewoon altijd goed en het is nog steeds koel want door de steile hoge rotsen komt de zon hier nog niet.

Je kunt hier oneindig doorlopen, maar we moeten natuurlijk dezelfde weg ook weer terug. Het is superleuk en best wel rustig nog (dit realiseren we ons pas nadat we weer terug lopen en ontzettend veel mensen ons tegemoet komen). We maken veel foto’s, nadat we een uur gelopen hebben willen de meiden wel weer terug. Mark gaf aan dat Carice mocht aangeven wanneer ze terug wilde en daar maakte Carice gretig en direct gebruik van 😊 .

Op de terugweg, langs de rivier, zien we de squirrels (eekhoorntjes) in veelvoud. Ze zijn erg brutaal, zijn tot veel in staat om eten te krijgen. Dit mag echter pertinent niet (boete 100 dollar voor voeren van wildlife). Onze eigen Fee Vonk kan uren kijken naar het brutale gedrag van deze beestjes.

We gaan op het einde nog even bij het Visitors Center naar binnen, Carice koopt van het gekregen vakantiegeld van de oma’s en opa een “Fat Brown Squirrel” (ofwel een vette bruine knuffeleekhoorn).

Met de auto rijden we uiteindelijk naar het hotel en onderweg eten we een broodje bij Subway. Om 14:30 uur zijn we weer in ons hotel en gaan we relaxen & zwemmen.

We hebben vanavond bij een ander tentje gegeten, Oscar’s Café. Een aanrader mocht je hier ooit in de buurt zijn! Ook vooraf door reisleider Mark al geselecteerd.

Morgen even een keer geen wekker. We checken op ons gemak uit en gaan dan richting Las Vegas! De juiste oplossing voor de lezersvraag van gister hebben we overigens nog niet ontvangen 😊 !