• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 14 – Van Bryce Canyon naar Zion National Park

Bijgewerkt op: 13 aug. 2018

Half 7 gaat de wekker ☹. Carice en Feline hebben gekozen om niet mee te gaan met de wandeling dus wij gaan op pad. We willen vroeg naar de Bryce Canyon voor de geplande wandeling. Het blijft een bijzonderheid die man van mij. Waar Mark thuis z’n bed niet uit kan komen op dit tijdstip, springt hij er tijdens vakanties meteen uit en gaat ook direct tot actie over. Terwijl ik me tijdens vakanties juist afvraag of we niet een half uurtje later kunnen gaan. We pakken snel wat eten, water en warme kleren, springen in de Toyota, en planken met de heerlijke V6 motor richting Bryce.

Het is nu nog fris buiten, zo’n 9 graden, maar de zon schijnt en het zal snel warmer worden. We gaan met de auto het park in en kunnen nu nog goed parkeren. We lopen de Navajo Loop Trail in combinatie met de Queens Garden Trail, in totaliteit zo’n 5 km met ook redelijk wat hoogteverschillen. Het is heerlijk even met z’n tweetjes en in 1 woord prachtig om nu langs de zogenaamde hoodoos te lopen i.p.v. er van bovenaf naar te kijken. Hoodoos zijn de smalle rotspilaren in de kleuren wit/oranje/rood. We maken wederom veel foto’s en rijden half tien weer naar het hotel. Onderweg zien we veel rendieren langs de weg. Daarna snel inpakken en uitchecken. Met de auto rijden we nog even het park in en gaan Ca en Fee nog even de Canyon bekijken bij Inspiration Point.

Na anderhalf uur rijden zijn we aangekomen in Zion National Park en maken direct een wandeling bij de Canyon Overlook Trail, deze ligt toch op de route dus die pakken we even mee. We hadden deze wandeltip van Chantal & Jeffrey gekregen (waarvoor dank). Het was een korte, doch zware klimpartij, maar erg erg mooi. En het uiteindelijke doel: het uitzicht (Canyon Overlook) is prachtig. Onderweg spot Feline (ook wel Fee Vonk genoemd) diverse dieren waaronder de ‘Ground Squirrel’ en de ‘Chipmunk’.

De rest van de middag doen we lekker rustig aan. Een beetje uitrusten, drankje erbij en even zwemmen. ’s Avonds eten we wat bij Cafe Soleil. Het eten hier (chicken wrap, lams gyros, pizza en een superfood salad) smaakt uitstekend en we overwegen om hier morgen weer te komen. Lezersvraag: welk gerecht hoort bij welke persoon?

Morgen een volledige dag in Zion National Park!