• Foto van schrijverMark-Sophie-Feline-Carice

Dag 10 – Grand Canyon

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, om 09:00 uur ontbeten. Geen donuts, wel pancakes, koude eitjes en brood dat je kunt toasten. Ik dacht ook plain yoghurt gevonden te hebben want deze was heel licht van kleur. Maar helaas, de yoghurt was echt mierzoet!

Na het ontbijt gaan Feline en Carice lekker zwemmen. Ze hebben het zwembad (met uitzicht op de red rocks) voor zichzelf en zijn heerlijk aan het spelen. Ik ben na het inpakken even in het zonnetje bij ze gaan kijken. Heerlijk om te zien hoe goed ze zich nog steeds samen vermaken.

We bellen even met Hertz, het autoverhuurbedrijf, omdat de auto een melding geeft over ‘Charging system’ en ‘Maintenance required’. Deze meldingen vertrouwen we niet 100 procent. Dienstverlening is erg goed en correct en we worden gerust gesteld. We mogen doorkarren!

Het is jammer om Sedona te verlaten, prachtig plaatsje. Huizen zijn allemaal goed onderhouden, er wordt bij de openbare inrichting en bij de bouw van de huizen veel gewerkt met dezelfde kleur als de kleur van de rotsen.

We checken uit om 11:00 uur, gooien de tank weer vol en gaan rijden. In het dorpje Flagstaff waar we onderweg langs komen doen we boodschappen. We beginnen bij de Walmart, maar ondanks dat deze vreselijk groot is hebben ze geen vers brood en groente en fruit. We willen vanavond picknicken bij de grand canyon en kopen daarvoor wraps, sla etc. bij de naastgelegen supermarkt Basha’s. We nemen ook een fles witte wijn en wat biertjes mee. De meiden pakken de boodschappen in bij de kassa, Carice wil de fles wijn pakken om deze vervolgens in te pakken maar de meneer achter de kassa geeft aan dat dit niet mag vanwege haar leeftijd. Ik dacht nog even dat hij een grapje maakte, maar nee hoor!

We vervolgen onze weg en krijgen zelfs te maken met de 1e regendruppels onderweg! Het aankomen bij een nieuwe bestemming is voor de meiden zo’n beetje het leukste onderdeel van de vakantie en dat herken ik ook wel een beetje van vroeger. Hoe ziet de kamer eruit, hoe is het zwembad, hebben we een koelkastje etc.

We komen rond 15:00 uur aan in ons nieuwe hotel voor 1 nacht in Tusayan, het Grand Canyon Plaza Hotel. We hebben een kamer op de begane grond, kunnen auto bij de ingang parkeren hetgeen erg makkelijk is voor het uitladen en morgen weer inladen van onze spullen. Onze kamer heeft ook een achterdeur en we lopen dan rechtstreeks de jacuzzi in! Ja, dat is inderdaad ook het eerste wat Feline en Carice gaan doen. De jacuzzi in! Ik ga wraps maken om mee te nemen naar de Grand Canyon, Mark checkt even de locatie van het Imax Theatre (vlakbij) waar we straks heen willen.

Tegen 16:20 uur gaan we op pad. Eten mee, poncho’s in geval van mogelijke regen, de welbekende KLM-dekens, water, chips en truien voor 4 personen. De film begint om 16:30 uur en geeft inzicht in het ontstaan van de Grand Canyon. Bij de kassa krijgen we een leuke korting omdat Mark toevallig een folder van ons hotel in zijn handen heeft, waar ook een kortingsbon op zit blijkbaar. De film duurt 35 minuten en het is erg rustig. Feline en Carice vinden het grote scherm al indrukwekkend. De film is prachtig, meiden vinden het ook leuk.

Daarna lopen we naar de shuttlebus, die ons naar de Grand Canyon brengt. Je kunt er ook met eigen auto heen, maar dit wordt niet geadviseerd gezien de drukte in het hoogseizoen. We beginnen te lopen bij Hermits Rest, lopen via Trailview Overlook en Maricopa Point naar onze uiteindelijke bestemming Hopi Point (wandeling van 35-40 minuten). Er is hier ook sprake van (bos)branden, er hangt dan ook een grijze deken van mist over de grand canyon. Dit wordt wel minder hoe meer we in de buurt komen van Hopi Point.

Bij Hopi Point aangekomen gaan we lekker zitten, eindelijk gebruiken we de KLM kleedjes waarvoor we ze bedoeld hadden! We eten onze wraps, maken foto’s en worden na een paar regendruppels ook nog getrakteerd op een prachtige regenboog!

Naast ons zit een stelletje, waarbij de vrouw net ten huwelijk is gevraagd. Doet die vent goed, het is er absoluut een mooi moment voor! Ik anticipeer niet zo snel als andere mensen, die meteen aanbieden om een foto te maken.

Aan het einde van de zonsondergang begint het steeds meer te waaien en er vallen er meer regendruppels. We pakken snel in en lopen richting de shuttlebus. Dat doen we goed, want we hebben nu de 1e bus en staan niet in de rij. Het deel dat we op de heenweg hebben gelopen doen we nu volledig met de bus. Het verliefde/verloofde stelletje zit ook bij ons in de bus en staat vlak naast Carice. Carice vertelt later dat ze een beetje gek werd van het geluid van het gekus en gesmak van die twee.

Bij terugkomst in het hotel gaan de meiden zwemmen, wij gaan er al snel achteraan. We eindigen in het bubbelbad achter onze hotelkamer.

Morgen op weg naar Monument Valley !